دوام این لایه ها، هزینه پایین نگهداری، عدم نیاز به آبیاری و ظاهر طبیعی آنها سبب شده است که این تولیدات در محدوده وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار گیرند که از جمله آنها می توان به کاربرد در محوطه های چمن کاری عمومی مانند میادین شهرها، حاشیه اتوبان ها و بزرگراه ها، زمین های بازی کودکان، کناره استخرها، چشم اندازها و محوطه های داخلی ساختمان ها اشاره کرد. این چمن ها در مکان های تفریحی، مشکل گل آلوده شدن زمین در هنگام بارش باران را ندارند و در چمن کاری های مصنوعی اتوبان ها و بزرگراه ها، خطرات و مشکلات مربوط به آبیاری فضاهای سبز را حل نموده اند. همچنین در مناطقی که با کمبود آب مواجه هستند و یا نمی توان آبیاری مطلوبی برای چمن ها انجام داد، چمن مصنوعی گزینه های مناسبی به شمار می روند.
اما در مورد چمن مصنوعی تنها یک بار نصب کافی است و بعد از نصب، سال ها بدون نیاز به نگهداری قابل استفاده هستند. چمن های مصنوعی در زمین های فوتبال فوتبال ورزشی است که در آن بازیکنان تماس های فیزیکی زیادی با سطح زمین دارند و تکل زدن و سر خوردن از جمله حرکات اجتناب ناپذیر در این ورزش می باشد.
اما امروزه با پیشرفت هایی که در تولید چمن های مصنوعی حاصل شده است، استفاده از آنها در زمین های فوتبال افزایش یافته و به جای چمن های طبیعی از فیلامنت های مصنوعی همچون پلی پروپیلن، پلی اتیلن و پلی آمید استفاده می شود که در واقع این فیلامنت ها خاب های چمن مصنوعی را تشکیل می دهند.
خاب این چمن ها مانند چمن های طبیعی در زمین ریشه دار نیستند، بلکه در یک پارچه زمینه جاسازی شده اند. بدین صورت که در طول عملیات تافتینگ، فیلامنت ها به فرم لوپ (حلقه) در پارچه قرار داده می شوند و در مرحله بعد برش می خورند. برای جلوگیری از لغزیدن فیلامنت ها، پشت این لایه را با ماده مخصوصی پوشش می دهند.
1- کشیدن یک کروکی ساده از پارک مورد نظر.
2- جهت شمال را با یک علایم گرافیکی ساده مشخص می کنیم.
3- جهت نور آفتاب را مشخص می کنیم.
4- آنالیز دید ومنظررا انجام می دهیم که خود شامل چند قسمت است:1-دید خوب 2-دید بد3-دیدباز4-دید بسته5-دید بی نهایت .
5- مشخص کردن دید مطلوب ونامطلوب پارک.
6- مشخص کردن راه های اصلی وفرعی پارک.
7- مشخص کردن راه های ورودی وخروجی پارک.
8- مشخص کردن شبکه ی دسترسی ها.
9- مسیر تردد را با علا مت گرافیکی معلوم می کنیم.
10-آلودگی صوتی را با علامت گرافیکی نشان می دهیم.
11- محاسن ومعایب پارک را در نظر می گیریم.
12- کشیدن Key Pelan.
13- کشیدن چک لیست عملکردها که ابتدا اول تعدادی سوال را می نویسیم سپس با yes و no جواب می دهیم.برای مثال چه چیزهایی در پارک وجود دارد وچه چیزهایی در پارک وجود ندارد را مشخص می کنیم.البته دراین مرحله چک لیست میتونه یک چک لیست پیشنهادی هم باشه.
14- کشیدن ماتریکس عملکردها که در این مرحله رسم ماتریکس به صورت یک جدول افقی وعمودی است سپس عملکردهای چک لیست را درون ستون های افقی وعمودی نوشته وبعد آنها را باهم تلاقی می دهیم که در این مرحله آنهایی که باهم جور هستند را باعلامت مثبت وآنهایی که جور نیستند را با علامت منفی وآنهایی که شرط دارند را با علامت C مشخص می کنیم.البته ماتریکس عملکردها هم میتونه پیشنهادی باشه.
15- روش حبابی وچیدمان را انجام می دهیم که در این مرحله قرارگیری طراحی پارکمون را مشخص می کنیم.
16- مشخص کردن متراژ پارک مورد نظر.
17- در آخر طراحی پارک وکانسپت اولیه.
.: Weblog Themes By Pichak :.